Az Ifjú Gönyűiek Közössége a Múzeumok Éjszakáján a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeumban

„Mit tesz az élet és a véletlen”, mondja a dalszöveg. Egyszer volt, hol nem volt, (én pontosan tudom mikor és hol), megismerkedtem egy szimpatikus hölggyel, akinek elmeséltem, hogy milyen civil programjaim vannak.

A hölgy nem volt más, mint Grászli Bernadett főmuzeológus (művészettörténész), a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum igazgatója, akinek nagyon megtetszett a Gönyűi Polgárőrség által koordinált ifjúsági kollektíva célja, a programok széles választéka és úgy döntött, hogy rendezvények látogatásának szervezésével, szponzorálásával támogatja az Ifjú Gönyűiek Közösségét. Így került sor tavasszal „Az otthon melege” kiállítás megtekintésére, és most a Múzeumok Éjszakája sokszínű, többféle élményt adó programjára.

Közösségünk 22 ráérő, itthon tartózkodó tagja, 4 polgárőr és egy pedagógus kísérő a menetrend szerinti busszal indult az eseményre. Az első állomás az Eszterházy palota volt, ahol Pápai Fruzsina művészettörténész hallgató várt bennünket, aki részben az első helyszíneken kísérőnk volt, de egy érdekes, informatív, interaktív tárlatvezetést is tartott a palota Ihlet és Ideál – Az inspiráló szépség című kiállításán.

A szépséggel töltekezés után fiataljaink frissítőben részesültek a palota teraszán, majd rögtön belekerültünk a „vásári forgatagba”, a Food Truck Show-ba, ahol támogatónk vendégül látott bennünket egy-egy fánkkülönlegességre. A délután, este megédesítése után rögtönzött tanácskozást tartottunk, hogy a széles programválasztékból mit nézzünk meg. A fiatalok döntése a zenére esett. Az Apátúr-ház udvarán a Diggieman Live koncertet hallhattunk.

Ezután a fiatalok átvonultak a Rómer Házba, egy, a régész „szakmába vágó előadásra”. Az Import Impró Társulat előadásán Újvári Ferenc régésszel beszélgettek, és az ő történeteiből inspirálódva jeleneteket alkottak, helyben és spontán. Közösségünk tagjainak nagyon tetszett a régész hivatás bemutatása és nem kevésbé a társulat improvizációja.

Az estet – újra az Apátúr-házban – a Bagassy Brothers Company zenéje koronázta meg, melyről az utolsó menetrend szerinti járatra sietett a csoport. Itt köszönjük meg az ÉNYKK-nak, hogy a létszámra vonatkozó előzetes jelzésünket figyelembe véve megfelelő méretű autóbuszt állított be jövet, menet.

Az Ifjú Gönyűiek Közössége tagjainak – mint korábban is – most is igyekeztünk a célkitűzésünknek – ismerjék meg környezetüket, legyenek, felkészült, művelt, segítőkész tagjai a közösségnek – megfelelő programot biztosítani. A fiatalok visszajelzései azt bizonyítják, hogy ez sikerült.

Köszönjük múzeumigazgató asszony előkészítő, szervező munkáját, támogatását, bízunk benne, hogy a következő évben ismét színes programokban részesülhetünk.