Tiszafüredi polgárőr tábor

A Pest Megyei Polgárőr Szövetség jóvoltából és a Tiszafüredi Városi Polgárőrség támogatásával 18 gyermek nyaralhatott július 10-15-ig Tiszafüreden.
A Tiszafüredi Halas Napok összművészeti fesztivál három napon át zajló színes forgatagának utolsó óráiban, vasárnap délután érkeztek a táborozók az Albatrosz Kempingbe.

Az elhelyezkedést és némi ismerkedést követően – ugyanis a fiatalok több településről (Tápióság, Tápiógyörgye, Tápiószentmárton, Budapest és a Nógrád megyei Héhalom, illetve Buják) jöttek – vacsorára invitálta a Tiszafüredi Városi Polgárőrség elnöke a kis csapatot.

Az étkezés előtti bemutatkozás után Kövér Gábor elnök úr tájékoztatta a jelenlévőket a város és a kemping nyújtotta lehetőségekről, a betartandó szabályokról, a várható programokról és kellemes kikapcsolódást kívánt a résztvevőknek. A fesztiválon – egy kis fürdést követően – minden korosztály rögtön talált az érdeklődésének megfelelő kikapcsolódást. A Republic együttes koncertje és a tűzijáték után folytatódott az egymással való ismerkedés.

Hétfőtől péntekig a meghirdetett izgalmas programokon felül minden nap jutott idő a fürdőzésre, aktív kikapcsolódásra, alkoholmentes koktélozásra és a pihenésre is.

A tábor második napján a gyerekek a várossal és a kemping, valamint a strand kínálta lehetőségekkel ismerkedtek.Kedden délelőtt közös csónakázásra indult a csoport a füredi kikötőből, vadregényes útvonalon az „élő” Tiszára. Útközben megcsodálták a környék különleges növény- és állatvilágát, illetve megszakítva az utat egy homokpadon hűsíthették magukat. A strandon elköltött ebédet követő csendes pihenő után ismét a lubickolásé volt a fő szerep vacsoráig.

Szerdán kenu-túrára indult a gyereksereg. Az evezés elsajátítása után közel két órán át bejárták a környék nádasokkal szegélyezett – helyenként meglehetősen szűk – csónak-útjait. Az evezést ebéd, azt pedig csendes pihenő követte, majd jött a lövészet, ahol légpuskával – Molnár József tápiógyörgyei polgárőr elnök úr szervezésében és irányításával – céllövő versenyen mutathatták meg ügyességüket a fiatalok. A kiértékelést – mely alapján a lányok bizonyultak eredményesebbnek – az oklevelek átadása követte. A „megpróbáltatásokat” – egy kis focizás után – a strandon gyorsan sikerült elfelejteni

Csütörtökön, a reggelit követően a Kiss Pál Múzeum megtekintésére került sor, ahol Tiszafüred és a környék történelmével, nevezetességeivel, érdekességeivel ismerkedhettek meg a táborlakók. Az utolsó délután ismét a fürdésé volt a fő szerep. Az esti beszélgetések már az élmények felelevenítéséről szóltak és a viszontlátás reményében telt.

Az utolsó nap délelőttjén csak a fürdőzést követően kezdődött a csomagolás.

A résztvevők köszönik Dr. Bilisics Péternek, a Pest Megyei Polgárőr Szövetség elnökének, Kövér Gábornak, a Tiszafüredi Polgárőrség elnökének és Molnár József Ferencnek, a Tápiógyörgyei Polgárőrség Elnökének a táborozás lehetőségét, a felejthetetlen programokat és a kitűnő tábori ellátást.

Schirling István

Néhány vélemény a táborozók részéről:

Krisztina:

„Halálfélelmem volt a kenuban, de túléltük, a lövészetnél pedig kiderült, hogy nem is lövök olyan rosszul. ”

„Péntek: utolsó nap sajnos… – én még maradtam volna. Az utolsó fürdés során megtanultam vízilabdázni. ” „Végeredményben nekem nagyon tetszett, remélem jövőre is lesz. ”

Liza:

„Én ugyan csak három napot töltöttem a táborban, sajnos, de ez idő alatt rengeteg élménnyel gazdagodtam. Sok új emberrel ismerkedtem meg. Tetszett a tábor hangulata, jó volt a társaság, családias hangulat alakult ki. Tetszett, hogy minden napra volt valamilyen program. Én nagyon élveztem a kenuzást, nagy élmény volt megtanulni. Szép volt a folyó, a növények, olyan dolgokat láthattunk és élhettünk át, amiket ha nincs ez a tábor nem biztos, hogy kipróbálhattunk volna, vagy, hogy egyáltalán lehetőségünk lett volna rá. A programok közül természetesen a Tiszában való fürdőzés sem hiányozhatott. Ezt minden napra beiktattuk.”

Hanga:

„Maradhattunk volna még egy hetet!”

Elek:

„A táborban nekem a lövészet és az evezés tetszett a legjobban. Az evezés azért, mert egy kis testedzés, és mert ki lehet próbálni valami újat. A lövészet pedig azért, mert szeretek légpuskával lőni. Mindkét program jól meg volt szervezve és izgalmas volt. Főleg mert lehetett nyerni pólókat, ha jól lőttünk. Ezeken kívül tetszett még a hajókázás is, mert egyrészről vezethettük a hajót, és megálltunk fürödni is. Összegezve az egész tábor nagyon jó és feledhetetlen volt.”

Email this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn