Munkaszervezeti értekezlet a hatékonyabb munkavégzésért

A gazdasági, pénzügyi feladatokról, a polgárőr igazolványok regisztrálásai során előforduló hibákról, problémákról, illetve az igazolvány igénylések dokumentálásáról, folyamatáról, az elkészült igazolványok megküldéséről tartottak előadást és konzultációt az OPSZ munkaszervezetében dolgozóknak 2016. november 25-én, Budapesten. Ezen az ülésen az OPSZ elnöke bejelentette: 2017 a változások éve lesz!

munkaertekezlet1201

Dr. Túrós András, az Országos Polgárőr Szövetség elnöke köszöntötte az irodavezetőket, az adminisztratív dolgozókat és a munkaszervezetek tagjait november 25-én, a Készenléti Rendőrség Tanácstermében megtartott munkaértekezleten. Elmondta, hogy 2017-ben stabilitást akar az OPSZ vezetése a pénzügyi elszámolások terén. Változásokat akarnak bevezetni, mert – mint mondta – morálisan is rendbe kell tenni a szervezetet, és ezt várja minden vezetőtől. A 2016-os pénzügyi ellenőrzések során hibákat tártak fel, mely során fény derült arra, hogy egyes személyek visszaélve vezetői mivoltukkal pénzügyi szabálytalanságokat tettek. Ezeket meg kell szüntetni, és az OPSZ az ilyen személyektől megválik. Ezért bejelentette, hogy e téren 2017 a változások éve lesz.

Kérte az adminisztratív dolgozókat, hogy nagy odaadással, pontosan, gyorsan végezzék el a rájuk bízott feladatokat. Külön kiemelte a felelősségteljes pénzügyi gazdálkodás fontosságát.

Dr. Barnucz Szilvia főigazgató bemutatta az OPSZ központjában dolgozó két új adminisztratív munkatársat, majd megnyitotta az értekezletet. Először Nemcsek Szandra megbízott gazdasági igazgató beszélt a pénzügyi elszámolások fontosságáról, a határidők betartásáról, majd dr. Balogh Endre, az Igazgatási Szervezet vezetője szólt a polgárőr igazolványok regisztrációjával kapcsolatban. Elmondta, hogy az igazolványok kiadási ideje 30 nap, viszont ez csak akkor mérvadó, ha az igénybenyújtásnál minden adatot jól adtak meg. A beadások közel 20 százalékánál rossz adatszolgáltatással indul az igénylés. Tipikus hiba, hogy a polgárőrnek nem rögzítik a második keresztnevét, vagy olyan írta alá az igénylési lapot, akinek arra nincs jogosultsága.

magyarmilan

Magyar Milán, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) projektasszisztense a polgárőr igazolványok kiállításának jogi hátteréről, folyamatáról, a jogi korlátokról beszélt. Egyebek mellett arról is, hogy amennyiben a törvények változnak, a polgárőr igazolvány számos egyéb szolgáltatásokra is alkalmas lesz. Például vásárlásoknál, belépőknél, utazásoknál kedvezmények érvényesítésére, azonosításra.

Szabó Péter Dénes a KEKKH igazolvány kibocsájtási illetve postázási osztályának vezetője elmondta, hogy eddig közel 61 ezer polgárőr igazolványt gyártottak le. A kártya egyébként polikarbonátból van, benne egy chippel, ami a törvényi szabályozások miatt jelenleg nem tartalmaz adatot, viszont nyitott a lehetőség nyitott, a kártya későbbi „okosítására”.

hatvaniistvan

Hatvani István az SDA DMS Zrt. fejlesztője a polgárőr igazolványok NEK-be történő belépése utáni előnyeiről tartott rövid ismertetést, ami kifejezetten a Poszeidon Irat- és Dokumentumkezelő rendszert érinti, majd tételesen bemutatták az iktatórendszer használatát.

Az előadássorozat végén dr. Barnucz Szilvia bejelentette, jövőre az OPSZ bevezeti az elektronikus iratdokumentálást, iktatást, amivel szeretnék még gyorsabbá tenni az adatszolgáltatást.

(Lőwinger)

Email this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn